El Flamingo!

Imorn kommer farmor och faster på besök. Yippi!
Farmor är mycket skicklig på att sy. Hon gör allt från tavlor till bordsdukar. Man borde tro att när man är så gammal så orkar man inte hålla på med något som kräver så mycket konsentration men tydligen så gör hon det. Hon kan sitta i timmar och bara sy. Riktigt fascinerande är det att kunna hålla sig fokuserad på att sy så länge. Själv hade man blivit galen och ögonen hade börjat sudda av trötthet efter bara någon timme. Konsentrationen finns bara inte. Men hon kan! Det bli jättefina och ser hur proffsiga ut som helst. Hon borde ha gjort en karriär av det. Hade kunnat känat massor med pengar men hon tyckte väl att det var mer som en hobby hon hade. Eller jag vet inte. Får ta och fråga henne imorn =) 
Vi har fått mycket fina dukar och tavlor av henne fast de var mest till mamma och pappa. Sen under julen 97' fick både jag och brorsan en stor tavla var som hon hade sytt. Till mig hade hon sytt en flamingo och till brorsan ugglor. Tavlorna ser levande ut! Otroligt hur med hjälpen av tråd man kan skapa nått så vackert.


Den hänger fint ovanför mitt skrivbord


BTW!! Klar med matteprojektet nu =D

puss o porr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0