Bestulen

Födelsedagsfest igår hos Ben. Grattis till honom btw! Hade väldigt trevligt men kvällen gick inte direkt enligt planerna om man kan säga så...
Kvällen började med att Viktoria kom hem hit och vi gjorde oss redo. Åkte in till Höör. Träffade en himlans massa folk. Mycket trevligt. Planen var att ta vi skulle ta sista tåget till Lund som gick 00:45 från Höör. Klockan blev 00:15 och jag stod borta vid några buskar...min väska stod utanför huset då jag ser en kille (vill inte skriva nått namn) kolla i den. Såg inte riktigt vad han gjorde men en hand gick ner iaf...Jag stod helt frusen, bara tittade. Sa inget utan bara stod och glodde (vafaaan??) Sen när jag kom ur 'shocken' gick jag till väskan...kollade i den och plånboken bar borta!!! Nu jävlar! Fick tag i killen och kollade igenom hans fickor men ingen plånbok där inte. Konstigt som fan. Grejen är att jag visste inte om plånboken låg i väskan innan han tittade i den. Väskan hade ju legat i ett rum under hela tiden jag var där. Vem som helst kunde ju ha tagigt den. Pengar, id, bankkort, bibliotekskort (det är viktigt om man går IB =P), mm. Everything was gone. Vi hann inte stanna och leta efter den och söka igenom allihopa på festen. Var ju tvugna till att hinna med tåget. Sex av oss började gå till stationen. Jävligt kallt. Stackars Viktoria var tvungen till att ta av sig skorna och gå barfota genom frost och allt. Usch. Tyckte synd om henne även om jag var i shocktillstånd. Tänkte att jag får ta tag i detta med plånboken nästa dag. Iaf vi kom till stationen och tryckte ut biljetterna. Allt var klart och det stod ett tåg på andra sidan som skulle till Malmö...(helt jävla självklart att det var vårt tåg) Men alla sa att det inte var rätt tåg och att vi stod på rätt sida förutom Viktoria. Hon ville gå över till tåget på andra sidan. Jag var inte med i denna diskution (A) Fortfarande shockad över plånboken och bara följde va de andra gjorde. De stannade, så jag stannade. Så klart hade de andra fel. Inget annat tåg kom och vi var fast i Höör. Kan det bli värre? Borde ha lyssnat på Viktoria. Kommer att göra det nu hela tiden! =D Eftersom det var sista tåget till Lund så satt vi där. Kalla, shockade och trötta. Ringde brorsan och sa att han var tvungen till att hämta Viktoria och mig i Höör. Han var inte glad. Förstår jag. Men efter 45 minuter kom han. Vad de andra gjorde efteråt har jag ingen aning om...hoppas att de kom hem säkert.
Sen var det ju det där med plånboken. Brorsan ville hem till Ben och leta efter den. Så dit åkte vi. I bilen ringde Ben och sa att han hade hittat den! Lycka!
Plånboken hämtades med alla kort kvar dock var mina cash (80kr) borta. Synd men jag var ändå glad att de hade hittat den. Fan asså när jag får tag på den personen som stal mina pengar! Kommer inte få det kul. You don't mess with me!
Jaja men vi kom hem och då var det sängen direkt. Helt frusen. Inte långt från frossa kan jag medge. Har aldrig varit så kall innan. Riktigt läskigt.

Bortsett från allt de så var det en riktigt trevlig kväll!

(Tyvärr tog jag inga bilder på festen. Trodde inte att jag hade kameran med mig som jag tydligen hade...jaja sånt händer.)
Jag och Viktoria
(Har tyvärr inga bilder från festen. Glömde kameran)

Kommentarer
Postat av: stalin

breeeeead. haha last night just got more and more dramatic. hmm interesting laughing girl leaning on the wall of pizzahut hiding under her hair

2008-10-30 @ 16:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0