Svenska Filmer...

...är nått av det löjligaste som finns i denna värld. Det är inte ofta som jag ser på en svensk film på grund av att jag skrattar hela tiden. Språket är så löjligt. Det finns varken pondus eller charm. Skådespelarna gör det inte bättre om man får säga så. Visst finns det vissa som är duktiga och man ser att de verkligen försöker göra sitt bästa av manuset och orden men oftast blir det bara pankaka. Inte deras fel utan språket. Vårt språk låter töntigt på film. Helt okej som talspråk men när det kommer till vita duken låter det bara fel. Tror inte det är många som håller riktigt med mig om detta, men det är så jag känner. Det låter lika löjligt som Våra Bästa År. Man vill bara skratta. Detta är en stor anledning till varför jag inte vill plugga teater här i Sverige. Jag tror helt enkelt inte på språket och att det kan leverera likadant som engelskan kan. Okej, kan erkänna att jag inte heller vill plugga här för att det är inte riktigt lika mycket betalt här som det är i USA ;P. Hur som helst är svensk teater och film nått som inte tilltalar mig. Svenskan är däremot mycket mer känslomässigt. Det är ett mycket mer vackrare språk som vi borde använda korrekt istället för att skämma ut genom dessa kassa filmer.
Ville bara skriva av mig det.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hahahah! :P en riktigt söt drogad röd luffare i så fall! Det var supermysigt! måste vi göra om <3<3

2009-04-17 @ 15:07:54
URL: http://emmarr.blogg.se/
Postat av: Elise

men... du MÅSTE se män som hatar kvinnor nu när de ska till cannes filmfestival och allt med den :P

2009-04-19 @ 02:44:56
URL: http://lisessa.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-19 @ 02:50:19
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0