Melodifestivalen Del 4.

1. Agnes "Love Love Love" - Har aldrig gillat Agnes och detta framträdande bekräftade ännu en gång varför jag ite gör det. Låten var mesig och hon kan värken sjunga eller röra sig på scen.

2. Star Pilots "Higher" - Kärlek till denna låten. Killens röst var sjukt cool. Riktig power. Roligt med lite dansframträdande också. Up beat och man ville bara sjunga och dansa med.

3. Susanne Alfvengren "Du Är Älskad Där Du Går" - Vacker ballad men mycket tråkig att titta på.

4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng "Killing Me Tenderly" - När jag först hörde titeln på låten så tänkte jag direkt på låten "Killing me softly" och efter att ha hört låten var det verkligen som om att man blev killed softly. Anna är en go tjej och helt underbart vacker men den där norskan?!?! Får man gå klädd så med brösten som hänger ut? Barn tittar på detta programmet. Det är ingen tid till att ragga karar på. Hennes klädsel förstörde låten.

5. Thorleifs "Sweet Kissin' In The Moonlight" - Jag trodde jag skulle dö. Nått av det fjantigast jag hört och tittat på.

6. Sarah Dawn Finer "Moving On" - Var det bara jag som fick en liten Lejonkungen flashback? Solen som steg upp, dansarna, hennes klänning och till slut när hon åkte upp i taket. Jo det var baske mig Simba på lejonklippan. Tyckte väldigt mycket om denna låt. Den byggdes upp på ett bra sätt och hennes röst är helt otrolig.

7. Next 3 "ESTA NOCHE" - Ännu en låt som inte var på svenska. Vad tror de egentligen? Om man är med i den SVENSKA melodifestivalen ska man sjunga på svenska eller engelska och inte nått annat språk. Tycker det borde bli regel på det. Annars var det en låt som inte passade in utan de borde vara med i lilla melodifestivalen. Såg bara löjligt ut med en massa gamla fjortisar på scen.

8. Malena Ernman "La Voix" - Skrattade igenom låten för det mesta. Klarar inte av opera.



Det var allt från mig denna lördag. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Stina

hallå, jag gillade thorleifs! det svängde.

2009-02-28 @ 23:44:04
URL: http://cococholate.blogg.se/
Postat av: matilda

ja det får jag göra :) tack, din är också jättefin <3

2009-03-01 @ 12:49:25
URL: http://maaatildan.blogg.se/
Postat av: Emma

Ohh! ja jag längtar till balen :D Vi kommmer att va såå snygga!! <3 och AF blir nog kanon!

2009-03-01 @ 15:01:39
URL: http://emmarr.blogg.se/
Postat av: Elise

tack! :D

på carlings :)



usch vad jag HATAR melodifestivalen x)

2009-03-01 @ 17:23:33
URL: http://lisessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0