Oscars Galan!

I natt händer det allt saker! Det är Oskars Galan! Detta är den mest efterlängtande gala för mig. Om man får en Oscar då är man verkligen en A-list Actor/Actress. Fy fan vad jag vill ha en när jag bli äldre. Det är mitt mål i livet. Att få en Oscar i kategorin "Leading Actress". Det skulle vara helt underbart!!! En dröm som slår in.
Oscars Galan tar ju plats i den kända Kodak Theatre. Sommaren 07' gjorde jag och familjen en dunderresa till Amerika. Vi var på båda sidorna av landet. Resan tog en 15 dagar eller nått och det var full rulle hela tide. Det har varit den bästa resan vi gjort. Älskar Amerika. Det finns så himla mycket att se. Man var ju lite jet lagd när vi kom till New York. Somnade vid 8 tiden och vaknade vid 6 och var pigg som en mört. Sen när vi flög vidare till San Fransisco blev det ännu mer sömnbrist. Där somnade jag runt 4 på eftermiddagen första dagen. Mådde skit också kan jag medge men det stoppade inte mig. Jag var i Amerika och jag skulle göra det bästa av det. Efter nån dag blev det bättre eftersom vi spenderade mer tid i Kalifornien så man vande sig. Hur som helst, The Kodak Theatre. Vi var inne på en guide tur i teatern och jag ska berätta för er att man blir fett lurad på TV. Teatern är inte stor. Satt på Beyoncé seat gjorde jag också ;) (Ni kommer väl ihåg när hon var där för filmen Dreamgirls) De hade plaserat stora bilder på vissa kändisar för att visa var de satt under den senast Oscars Galan och jag satte mig då på Beyoncés säte. Häftigt. Vi fick gå bakom scenen och se hur de gör sig redo innan de går ut för att presentera. Det var helt sjukt. Tyvärr fick vi inte ta några bilder där inne. Hade varit kul med lite bilder när man sitter där vid alla kändisar. Fast L.A. gjorde mig riktigt besviken. Det är en sån stor och stökig stad. Finns inte tunnelbanor så man sitter i kö i nästan en timme bara för att komma nån kilometer. Luften var så dålig så att man höll på att spy. Nä, där vill jag inte bo. Bor mycket hellre i Santa Barbara. ;)

Är det nån som ska sitta uppe och se galan? Hur mycket jag än vill så kan jag inte. Måste sova. Har min engelska exam imorn. =S Wish me luck!


Jag tyckte att denna bilden var rätt cool. Även om jag tog fottot på ett väldans dåligt sätt är den lite unik ;)

World's Greatest SUPERSTAR


Nån dag ska den bytas ut mot en riktig ;) Nu blir det mer plugg. Har spenderat hela dagen till min Psykologi Internal och nu är den äntligen klar. Ska läsa ut engelskaboken nu så att jag är förberedd inför imorn!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0