Lördag

Varit ensam hemma idag. Mamma och pappa stack till Göteborg på morgonen och lämnade mig och Winne ensamma. Double trouble. Började med att se på Golden Globes Award som jag missade under veckan eftersom det gick mitt i natten men som tur va kom det i repris imorse. Kate Winslet blev den som tog hem två Golden Globes och det var väl förtjänat. Ser upp till henne otroligt mycket och hon är en fantastisk skåderspelerska. En riktig inspiration.
Alla tjejer såg jätteglamourösa(?) ut i sina klänningar. Jag vill också ha sånna klänningar =P Vem vann priset för snyggaste klänning då? Jag tycker att Olivia Wild tar hem det priset. Hon såg helt underbart vacker ut i sin klänning. Håller ni inte med?


Tyckte det var bra att Heath Ledger vann för Supporting Actor i The Dark Night. Han spelade galant och är var en mycket värdig vinnare han. Så himla synd att han inte kunde ta emot priset själv. Behöver nog inte säga varför. Tror alla vet det redan. Den där filmen "Slumdog Millionaire" vann en jäkla massa gånger. Vad är det för film? Har aldrig hört talats om den innan =S har ni? Nån Indisk film som tydligen har blivit jättekänd. Annars tyckte jag det var en bra gala. Nu väntar jag på nästa gala som blir Oscars Galan =D Ser fram emot den mycket. Kommer förhoppnigsvis ta emot min egna lilla Oscar i framtiden (A). Man får faktiskt drömma okej? ;)

Annars har hela, och nu menar jag hela dagen spenderats åt rensning av kläder. Hittade en massa olika plagg som jag inte visste jag hade =) Gick igenom garderoberna och städade så noggrant som möjligt och vipps! Så hittade man mycket som har varit försvunnet i månader. Blev en rehjäl rensning och det tog som sagt hela dagen. Sen var jag in the mood och passade på att städa rummet. I was on fire! Musiken på hög volym, damsugare i hand som danspartner och hund som tittade glatt på. Så går det till när man städar i casa a la Carro ;). Händer inte ofta men när det händer då fan! Watch out! The impossible becomes possible. The apprentice becomes the master. Jag har ingen aning om vad jag pratar om.

Nu har mamma och pappa kommit hem igen och jag har tråkigt. Ska se om de är sugna på nån film.
Ha en fortsatt bra lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: viktoria

so the dog is allowed upstairs when the parents arent home ? ;)

2009-01-18 @ 00:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0