Världens Bästa Speedwayförare 2009...

...blev JASON CRUMP!! Vilken final det var!! Andra Semi var nog ta mig fasen nått av det mest intressanta jag någonsin sett! Gollob utesluten, Nicki blir buad som bara den av den polska fansen men lyckas ändå vinna dagens race! What a fighter!! Pappa och jag satt och skrattade som bara den när Nicki gick över mållingen som etta. Han hånade polackerna efter att de hade buat honom. Riktigt kul att se!

Dagens resultat:

1. Nicki Pedersen (DN)
2. Leigh Adams (AUS)
3. Sebastian Ulamek (PL)

Leigh Adams körde sin sista GP tävling ikväll. Han drar sig tillbaka och vill fokusera mer på sin familj, vilket jag tycker är helt rätt. Han slutar på topp efter att ha varit med i GP serien nästan 10 år. What a trooper.

Världsresultatet:

1. Jason Crump (AUS)
2. Tomasz Gollob (PL)
3. Emil Sayfutdinov (RUS)
4. Greg Hancock (USA)
5. Andreas Jonsson (S)
6. Nicki Pedersen (DN)
7. Rune Holta (PL)
8. Kenneth Bjerre (DN)

See ya next year boys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0