Speedway x2!!

Hola!
Senast jag bloggade nämnde jag att jag och pappa skulle till Norrköping för att se ena Semi-finalen i Speedway! Jag tänkte berätta vad som har hänt denna vecka för den har varit väldigt hektisk och rolig på samma gång. Tisdag morgon vaknade jag rätt tidigt för att hinna med tåget till Norrrköping. Jag kom till centralen, köpte både frukost och korsordstidning som skulle göra resan lite kortare. När tåget kommer så vet jag inte riktigt vad som hände men jag GLÖMDE både frukost och tidning på bänken. Så klart kom jag inte på det förens tåget hade kört. Tusan också. Började inte bra alls. Den som hittade in påse med frukost och tidning måste ha blivit väldig glad. I alla fall gick resan väldigt fort. Såg en massa kor i alla varianter och färger. Småland är riktigt fint med sina gröna skogar och sjöer. När jag kom fram till Norrköping var både pappa och farmor där och hämtade mig. Vi körde och hämtade faster innan det blev chinamat! Så himla smarrigt! Efter lunch åkte vi till Motorbanan för att kolla in läget. Pappa frågade några funktionärer och vakter när de började släppa in folk och lite tipps om parkering. När det var klart åkte vi hem till farmor och tog det lungt och laddade inför kvällen. Det började redan pirra i magen. Fram mot kvällen körde vi hem faster och drog mot motorbanan. Tävlingen skulle börja 19:00 och vi var där runt 17:30 vilket behövdes, det hade redan börjat bli lite småfullt men vi fick bra platser. Tiden gick rätt fort och tävlingen började på tid och hemmalaget Vargarna körde som fasen. Lagkaptenen Tai körde som faen och Vargarna började skaffa fler och fler poäng. Elit Vetlanda sakande Crump som är skadad vilket smittade av sig på laget. Till slut vann Vargarna och skapade sig själva ett bra försprång från Vetlanda. Det var ett riktigt tryck från publiken. Vi var 4651 personer vilket var rekord! Wohoo!!






Kön ut var rätt lång men man satt ändå i värmen. Det märks att hösten har kommit för det blev satans kallt på läktarn. Vi körde tillbaka till farmor och då var det dags för fotboll. Jag blev rätt trött och fram mot 12 kallade sängen. Var tvungen att ladda inför onsdagen då vi skulle åka ner till Gislaved för att se de andra två lagen, Lejonen vs. Indianerna som tävlar om en plats i finalen. Planen var egentligen att bara se Vargarna vs. Elit Vetlanda eftersom jag skulle jobba på onsdag eftermiddag men den tiden lyckades jag byta så det var fritt fram att se en till tävling.

Onsdagen började lungt. Packade och sa farväl till farmor. Vi åkte neråt till Gislaved och jag kunde redan då känna lite pirr eftersom min Idol, världs ettan Nicki Pedersen är med i Lejonen. Honom såg jag och pappa i Parken när det var GP i sommras och vi är big fans. Speedway är riktigt stort i Småland och det märktes att alla byarna i Gislaved var taggade inför kvällen. När vi åkte ut till Motorbanan så såg vi att det fanns VIP platser som man kunde köpa fast när vi hörde priset tyckte vi att det var lite för mycket. Vi gick in "vanliga" ingånen och pappa gick för att få bra platser medans jag kilade bort mot depån för att titta på förarna och förhoppningsvis se Nicki. Jag kom fram till en grind och såg att det var folk med VIP brickor på sig som fick gå in till förarna. Fuck tänkte jag. This is it. Jag skulle in. Jag gick och frågade runt vart jag kunde köpa en VIP biljett och efter att ha gått fram och tillbaka fick jag det till slut! Jag gled in där bakom staketet med alla andra VIPare. Jag letade efter Nickis depå som låg längst bort.

Det kädes riktigt coolt att vara så nära alla förare. Hjärtat bultade rehjält. Holta, Zorro, Michael Max, Chris Holder och David Ruud var där men jag såg ingen Nicki. Han var anledningen till att jag köpte VIP och sen hittar jag inte honom. Efter 15 minuter hade jag gett upp och var på väg ut. När jag går där bakom ena läktaren helt ensam ser jag en liten figur komma mot mig. Jag började känna igen snubben ju närmre han kom och så klart var det NICKI!!! AAAAAAAAAAAAAH! Hjärtat har nog aldrig bultat så hårt. Tänk er att vara ensam med eran Idol. Helt ensam. Jag blev starstruck. Han fick syn på mig och log varmt. Jag log tillbaka och sa Hej! Jag undrade om jag skulle få en bild med honom och han sa gladligt självklart! Vi fick tag på en ordningsvakt som tog bilden. Jag var i en trans. Helt stum. Inte ett ord kom ut ur munnen. Jag som vanligtvis bara babblar på blev helt stum. Hade velat snackat med honom om så himla mycket men fick inte ut ett ord förutom "Tack så mycket!" Jaja, jag träffar honom nästa år igen så jag får helt enkelt spara på frågorna ;P


Nicki är bäst och nummer ett!

När klockan blev 18:00 var det dags för alla VIPare att lämna depån. Förarna skulle ladda och ställa in sina cyklar. Jag gick tillbaka till pappa som hade skaffat suveräna platser. Vi satt mitt bland hejarklacken. Tyvärr kom en onödig skur som gjorde att tävlingen blev försenad 1 timme! Det började bli kallt som fasen och publiken fick mindre och mindre tålamod men runt 20:00 satte de igång och gud va killarna körde! Nicki körde in full pott (of course!) och Lejonen gick vidare till Final, så nu är det Vargarna vs. Lejonen på tisdag och onsdag. Om jag inte hade jobbat hade vi åkt upp och sett finalen i Gislaved igen men man kan inte få allt i livet. Man har ju TV där de sänder båda finalerna ;) Sen när det var slut körde vi mot Lund och kom inte hem förens 00:45. Två hektiska dagar men så himla värt det!! Speedway är den bästa sporten som finns!









Kommentarer
Postat av: Elise

sv: tack jag älskar också det! så det får du se fler gånger ;)

2009-09-28 @ 10:23:40
URL: http://lisessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0