Kosta, Målilla, Oskarshamn, GP!

Asså jag börjar känna mig lite trött på att resa nu xD Igår kom vi hem från Målilla där pappa, mamma och jag har sett Speedway GP! Jag sägar nästan varje gång att det var den bästa speedwayen jag sett men vafaaan! Lördag toppade allt! T.o.m. förarna sa att det var den bästa banan de hade åkt på hela säsongen. Jäkligt synd bara att de blev krasher. Jävla Gollob! Nu har han gjort så att Emil (som varit borta från speedwayen sen Maj pga skada) inte kommer kunna köra mer under hela säsongen. Var han tvungen att köra på honom som han gjorde?! Alla tyckte det var kul att Emil äntligen kommit i form igen och kan fortsätta köra, men tack vara Gollob som kör på honom blir det inge mer speedway för Emil i år. Tyckte pappa sa att han nu har brutit vristen. FAN! Blir så arg!
Lindgren och TH var de ända svenskarna somo riktigt levererade. Lindgren kom till final men motorn dog så han åkte ut efter halva loppet. Till slut blev det för första gången Rune Holta som tog första priset! Killen körde otroligt!! Eftersom han kör för Dackarna så älskade publiken att han vann. Vi jublade och skrek RUNE! RUNE! RUNE! Sen efteråt var det fireworks som inte duga! Det var mycket bättre än Nyår och de matchade raketerna till låten "Gloria". Åååååh what a night!
När vi körde upp stannade vi i Kosta för att göra en liten visit till Glasriket. Det är helt otroligt hur de kan forma glasen som de gör och färgerna är inte av denna värld! Hade vi haft lite mer tid hade jag velat göra mitt egna glas, hehe. Sen åkte vi till Målilla där vi bodde på en älgpark. för första gången i mitt liv har jag sett än älg! Ser ju för fasen ut som en häst! xD Häftiga djur!
På lördagen åkte vi till Oskarshamn under dagen. Det blev lite shopping och god mat. Annars är väl Oskarshamn inte en sån rolig stad. Sen bar det tbx till Målilla för att se Speedway!

1a: Rune Holta (N/PL)
2a: Jason Crump (AUS)
3a: Tomasz Gollob (PL)

Kommentarer
Postat av: Stina

Carro din skitunge! Du kan ju inte åka till Kosta utan att ringa mig?! Jag bor ju fan en halvtimme bort!

2010-08-23 @ 20:44:42
URL: http://cococholate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0