Nine Eleven

Ja, idag är det inte en vanlig dag. För 10 år sen hände nått som förändrade världen. En riktigt djävulsk händelse. Kommer faktiskt ihåg den dagen även om jag inte fattade vad som hände. Vi bodde i Istanbul och jag satt och såg på TV som vanligt på kvällen. PJ på och allt. Var 9 år och skulle fylla 10 nästa dag så jag var mest taggad över att få presenter! Väntade på att pappa skulle komma hem från jobbet för han jobbade extra länge den kvällen tyckte jag. Helt plötsligt kommer nyheterna på och visar två stora torn som brinner/exploderar. Jag bara WTF?! Trodde nog det var nån dålig film. Hade inte den blekaste aning om vad the Twin Towers var för något. Allt var på turkiska så jag förstod inte ett ord vad de sa. Mamma blev sjukt orolig och jag visste inte varför. Sen några minuter senare öppnas entrédörren och MORMOR stiger in med pappa! Allt om det jag sett på nyheterna gick ut från skallen och det var bara fokus på mormor. Blev skitglad och hoppade runt. En tidig födelsedagspresent! Sov gott den natten och när jag vaknade upp var jag 10 år!

Det var min 9/11-01.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0