300812

Herregud vilken rolig dag det har varit på the National! Det var en Wigs and Make-up workshop denna gång och WOW! Det var Charlotte och jag igen på plats - denna gång som modeller. Instruktören Helen berättade om hur allt går till i deras department och de olika sakerna hon har varit med om. Sen visade hon (på mig!) hur man gör ett öppet sår att se äkta ut och frost bite på Lotty. Sjukt kul att vara med om. Det är en sak att se hur de gör på youtube clips och special features på DVDrna men en helt annan att få det på sig i verkligeheten! Det tog henne max 10 minuter att göra det och jag blev chockad när jag såg mig själv i spegeln! Oroa er inte, I took pictures såklart! När hon hade demonstrerat färdigt var det alla andras tur att leka med allt. Vi tog tid och snacka med Helen om allt hon varit med om. Den senaste filmen hon var med och gjorde make-up för var The Golden Compass (Nicole Kidman, Daniel Craig, Eva Green...) efter den har det bara varit teater för det gillade hon bättre. Tänk er bara vilkt fantastiskt jobb! Att få betalt för att sätta hår och smink på folk - galet!
 
Bilder kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0