Brodde and Borre Wedding

Så, nu har jag äntligen tid till att skriva lite på bloggen och inte bara lägga upp bilder (för jag är lat...) men det har varit full fart de senaste dagarna. Körde upp till Fjällbacka i fredags med ett stop hos mormor i Göteborg. Det blev lite strul med rummen men när det var löst kunde vi koppla av. Åt en fantastisk räkmacka vid hamnen och vi varvade der ett tag innan vi åkte ut till Veddö där släkten samlades och minglade dagen innan bröllopet. Det är så sällan vi får ihop all släkt eftersom vi alla bor på helt olika ställen i både Sverige och i resten av Europa. Min kusin från Spanien var såklart sjukt brun och jag vit som ett får (ett rent får!) så vi var tvugna till att ta en bild för att visa skillnaden! Vi fick en guidetur runt huset, trädgården och stranden som var så vackert! Perfekt med solnedgången också! Runt 11 åkte vi tillbaka till Fjällbacka och satte oss vid hamnen igen med vin. Blev ju ingen sen kväll eftersom det skulle bli riktigt tungt nästa dag!
På lördagen var det fria akriviteter tills vi skulle samlas i kyrkan kl. 3.45. Jag trodde jag hade tappat bort mina solbrillor så jag fick panik och skulle leta efter ett par nya 1 timma innan vi skulle vara i kyrkan - typiskt! Fick senare reda på att jag glömde dem på Veddö (har inget minne av att jag ens tog med dem dit!) och moster hade med sig dem till bröllopet så det var lungt. Ceremonin var väldigt fin. Kan tänka mig att det är en av de mest nervösa dagar i en killes liv att stå där och vänta på att bruden ska komma in i sin vita klänning. Och undra vad som går igenom huvudet på bruden precis innan dörrarna öppnas in till kyrkan och hon ska gå fram to the altar! Det är rätt bra att vara släkt vid dessa tillfällen för vi sitter ju längst fram och får bästa syn, hehe. Charlotte såg bedårande ut i sin one shoulder, vita, silk brudklänning med vita rosor och mormors lace vintage slöja! En riktigt modern och sommrig klänning med öppen rygg. Bilderna sen talar för sig själva!
Vi hade sån jäkla tur med vädret! Det blev strålande sol frammåt eftermiddagen vilket räddade hela stämningen eftersom efter kyrkan gick vi till hamnen för att ta en färja ut till en Ö där firandet började! Vi blev welcomed av toastmasters, best man och maid of honor. Efter champagne och lite mingel kom bröllopsparet gående mot oss. Ägaren av Ön hade en tal, som enligt mig kunde ha varit lite kortare, om Ön historia innan vi gick in i ladan och till våra arranged seats. Mat och dryck var underbart och vi hade så trevligt vid vårt bord. Alla tal var hur bra som helst och jag var mest impad av Martins (min kusins man) som hade skrivit ett helt tal på ord som började på B. En otrolig talang! Hela kvällen var helt fantastisk och jag hade så jäkla kul! I love weddings! De "äldre" och min bror tog 1-båten tillbaka till fastlandet medans vi alla unga och partygalna tog den sista vid 3 (med all the left over booze!) Jag fick agera som bröllopsfotograf medans Kalle (min andra kusins man) tog en break! Åh vad kul! Sprang runt med värsta proffskamera och tog bilder på alla! Jag blev kallad "press photographer" efteråt, haha! We danced and drank all night long.
Kom i säng vid halv 5 på natten och sov tills 11 då det var dags att packa ihop allt, checka ut från hotellet och göra sig redo för brunch hos Charlottes föräldrar. Vilken buffé de hade fixat! Allt fanns men jag var så himla bakis (kanske t.o.m. fortfarande lite full) så det räckte med kaffe och lite frukt för min del. Vi stannade inte så länge för vi hade en lång bilresa hem framför oss och pappa skulle hem till fotbollsfinalen (som Spanien vann - wohoo!). Men asså vilken bröllops week end det var! Tror aldrig jag har haft det så trevligt med släkten innan! Eftersom Kalle var fotograf så tog jag inte så mycket bilder under kvällen, men jag visar lite av de jag har i ett annat inlägg för nu orkar jag inte skriva mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0