101512

Jag är så himla trött just nu. Ser fram emot imorgon kväll när showen är slut och jag kan äntligen få sova ut! Igår såg jag Jimmys, Jasons och Daisys show på Tara som handlade om en gammal kinesisk folktale - The Butterfly Lovers. En väldigt fin historia och även om skådisarna sög så var det ändå kul att se på. Kostymerna var magiska och musiken fig mig att gråta! Haha! Är galet känslig för musik. Älskar powerful instrumental pieces! Så vackert! Efteråt drog jag in cantral för att träffa mammi och pappi för att spendera kvällen med dem.

Idag har vi haft rehearsals hela dagen för imorgon är det SHOWTIME! Kan nu faktiskt ta att berätta lite om vår show! Jo, det är så att vi har valt att göra en work in progress reading/Q&A pga att vi inte hade tillräckligt med tid till at put on a full production. Vår pjäs handlar om the Amritsar Massacre in 1919 (Indien). Brittiske General Reginald Dyer gave the order to open fire on an unarmed crowd reslutling in thousands of innocents shot to death. Det är in del av historia som inte är så känt för oss i Europa men alla i Indien kommer ihåg denna hemska händelse. Vi har baserat våran pjäs på General Dyers liv och det hela psychological aspect av the massacre. Låter kanske inte så intressant eftersom min svenska suger och jag vet inte riktigt hur jag kan formulera det just för att det är svårt att beskriva i text. Vi har arbetat med detta hela teminen och genom kontaker har vi lyckats få kändisar med! Wohoo! Kris Marshall (Colin i filmen Love Actually) plays the role of General Dyer och våran writer är Shobu Kapoor, (mest känd från brittiska soapen Eastenders) som har efter mycket research skrivit en fantastisk script till oss! Är väldigt excited och nervös inför imorgon då jag äntligen kommer få träffa Kris och för att det är show day. AAAH!


Kris som Colin i Love Actually, 2003


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0