åsikter

Jag hade tänkt skriva ett litet inlägg on just "åsikter". Jag är en ung tjej med väldigt starka åsikter om saker och ting i världen men varken skriver eller talar om det öppet inför folk. Vilken svenne! Varför? Jo, just därför att folk mistolkar en ständigt. När ska andra ta och verkligen lyssna på det man säger utan att de tar det personligt. En åsikt är en åsikt. Jag älskar att debattera om det jag känner stark för och har mycket kunskap i. Favoritprogrammen just nu är Debatt, Veckans Brott och Uppdrag Granskning som jag följer varje vecka på SVTplay. Skulle gärna vilja delta i Debatt nån gång! Sen detta med näthat skapade ju enorma diskutioner. Näthat är nog ett av det värsta vi har just nu. Ska ta upp det med stakars Julia och det hon skrev på H&Ms facebook sida om Tupac toppen. Hon hade en åsikt, en väldigt förståndlig åsikt, om tröjan med Tupacs ansikte. Detta kunde ha varit starten på en intressant debatt mellan folk som tyckte som Julia och Tupacs trogna "fans" men de gick till attack och hotade livet av henne. Det som folk skrev var ju vidrigt! Svärord och hot fram och tillbaka mot denna stackars tjej. Vad har hänt med folk? Kan de inte skriva kommentarer som argumenterar för Tupac istället för att hota Julia? Är detta brist på ordföråd? kunskap? inteligens? Troligen! Har man inget vettigare att säga än att hota/hata så behöver man inte skriva något alls! Blir så arg! Detta är en stor anledning till varför jag håller mig jäkla tyst i flera sammanhang. För att ej skapa bråk. Vi har alla rätt till våra olika åsikter, men då måste man också acceptera att vi inte alla delar samma tanke. Hur tråkig hade världen varit då? Nu lever vi ju inte i en perfekt värld så det är omöjligt att få folk till att sluta hota/hata för ens åsikt men man kan väl ändå tänka lite innan man säger sånna hemska saker. Jag kan hålla på och skriva miljontals exempel om detta men tycker att detta räcker just nu. Spelar ändå ingen roll vad jag säger men jag behövde bara skriva detta för mitt egna sinne.
 
Nu ska jag ta och fixa mig inför ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0