Störigt

Nått som går mig riktigt på nerverna och får mig att garva som in i är när folk på t ex. bilddagboken lägger upp bilder på sig själva när de ler och skriver under "Jag vet inte hur jag ska klara av det här. Btw jag ser skitful ut på bilden hehe." Detta är ju bara skitsnack och det hoppas jag att ni också fattar annars så är det inge poäng med detta inlägg. Det som de små barnen (ja jag kallar de barn även om de är 15-19 år för att det är barnsligt att skriva sånt) egentligen skriver är "Det är så himla synd om mig, snälla kan inte alla som läser detta kommentera och säga nått snällt. Jag lägger upp en bild där jag ser jättesöt ut och hoppas att ni skriver att jag är söt och att ni bryr er om mig." 
Jag vet inte vad ni tycker om detta men jag tycker att det är nått av det mest patetiska saker man kan göra. Ibland som anonym kommenterar jag på bilden bara för skoj skull och håller med personen, jag skriver att det är en ful bild på henne (oftast tjejer) och att hon borde mogna till sig. Egentligen så skriver jag ju inge elakt eftersom hon skrev det först. Jag bara håller med. Det är väl inte fel? Jag menar inte att tjejerna är fula för det är de absolut inte, utan jag vill bara hålla med det som de skriver. Sen brukar jag gå in igen på samma bilddagbok och ser att de svarat med "Vem fan tror du att du är? Asså du har ingen rätt att skriva så. Varför är du anonym? Är du rädd eller??!?!?" Okej för det första fattar jag inte varför hon är så chockad. Det var ju hon som skrev så om sig själv. För det andra har jag all rätt att skriva vad jag vill. Om de ville kan de sätta sin bdbk till begränsad. För det tredje kommenterar jag anonymt bara för att make a point. Det är ju inte så att jag vill börja gräla med dem. Vill bara se hur de reagerar när nån håller med om vad de skriver om sig själva. Borde nästan göra ett experiment av detta. Fast resultaten kommer nog bli rätt tråkiga eftersom alla kommer bli arga. Pffft.

Vad har vi lärt oss av detta då? Skriv aldrig nått som du du vet inte stämmer. Behöver inte bara vara om utseende, utan helt allmänt. Och om du skriver nått så som många tjejer gör på bdbken, var redo att acceptera att vissa kanske kommer hålla med er. Bli inte chockade. Då skämmer ni bara ut er själva.

Mitt liv är helt förstört! Jag pallar inte med det mer!!
Jag vet att bilden är skitful men det var den ända jag hade. (A)

Point proven?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0