Sharm El Sheikh - Dag 6

Detta tar längre tid än vad jag trodde men jag skriver på ;)

Dag sex var en söndag. Då blev det Lazy Snorkling. Just det Lazy Snorkling. Om det finns någon skillnad på vanlig snorkling och lazy snorkling vet jag inte, men vi var alltså på lazy snorkling. Eftersom vi bara hade sett fiskarna och korallerna genom en glasruta så ville vi få lite mera action. Vi var ett rätt stort gäng skandinaver så vi blev uppdelade i två båtar. Vi fick den bästa båten ;) "Italy Italy" hette den. Stor och fin. När vi hade kommit till första stoppet tog vi alla på oss utrustningen och in i havet.


Nu ska det snorklas!

Jag var livrädd att havet skulle vara kallt. Hade ju inte ens badat i den kalla poolen. Men konstigt nog så var havet mycket varmare än poolen. Märkligt. Hur som helst så hoppade alla i förutom pappa...Han har aldrig varit mycket av en "bad" person så han tog foton istället. No problem there. Måste säga att snorkla var grymt kul! Vem trodde att snorkla skulle vara roligt? Inte jag iaf. Men nu har jag helt andra åsikter. Ni som inte har snorklat ---->Do it! Det finns nästan inget vackrare. Glasbåten var ingenting mot att vara i vattnet själv och se det. Helt otroligt. Färgerna på korallerna och fiskarna blev mycket klarare.


Sen fick vi lunch på båten. Gott. Vi träffade en till svensk familj som var på vår båt. Vi hörde att de var från Skåne så mamma skaffade kontakt direkt. Det visade sig att de kommer från samma lilla by som vi!! LIKE OMFG!! What are the odds?!?! Insane!!
Efter lunch så åkte vi vidare till nästa ställe där man kunde snorkla en gång till. Några stannade på båten och solade medans de andra hoppade i. Gissa vad jag gjorde? Stannade och solande ;) Hade redan sett det jag ville se och brorsan sa sen att det stället var inte alls lika bra som det förra. Han såg knappt nått eftersom det var så djupt.
Vi var borta en hel dag och kom tillbaks till hotellet runt 3-4. Vi var helt slut efter en hel dag ute på havet så det blev middag och sängen kort efter. Tror vi somna runt 8. Helt matt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0