Kålles!

I torsdags jobbade jag på Kålles och jag kan knappt beskriva hur kul det var. Jobbade i 12 timmar. Lärde känna en massa grymt folk och vi var så jäkla taggade! Jag kom till kålleslokalen vis 4 på eftermiddagen och då var det redan fullt ös. Sen helt plötsligt kommer det npn bakifrån och skrämmer mig. Det var Ben! Hade inte den blekaste aning om att han också skulle jobba men kul var det! Vi ställde fram bord och stolar. Dukade till 200 pers (!) som skulle komma till sittningen. Tiden höll man inte koll på alls för det var så mycket att göra. När vi var klara med allt åt vi tillsammans och drack öl med snapps. Sen fick vi kolla in jobbschemat och vi nya fick en liten genomgång om hur baren fungerade. Var väldigt nervös eftersom jag skulle stå i stora baren den sista timmen. Men barcheferna sa att det var lungt och att de skulle hjälpa till med vad som helst.
Runt halv 8 (tror jag) så kom folket till sittningen. Asså gud som de såg ut! xD Tarzan, Jesus, Eva&Adam, afro, hippies, smurfare, hookers(?), polisen, avatars...m fl. Man sprang fram och tillbaka mellan köket och borden. Sen när de hade ätit färdigt var det dags att städa bort allt och göra lokalen redo för klubb. Jag stod i garderoben de första två timmarna vilket var både roligt och stressigt. Fast Martin, Åsa och jag gjorde ett jäkla bra jobb ;) Efter det hade jag en timme att gå runt i S-zonen och kolla läget, ta bort burkar och muggar som folk ställt undan. Då fick man en tid att dansa lite. Gud va folk det var!
Lilla dansgolvet hade det bästa draget! Spelade alla bra låtar. Sen den sista timmen var det dags för baren! Jag var så nervös och hade lite små problem i början när folk beställde saker som jag inte hade en aning om vad det var men efter ett tag blev det bättre. Tar ju en tid innan man lär sig hur allt funkar. Sen vid två slutade det och det tog en lång tid innan alla fick sina jackor. När lokalen var tom så var det städning. Gissa vad jag skulle städa...TOAN!!! Fy faaaan! Det var så äckligt inne på tjejernas att man kunde tro det var killarnas. Men Tuva och jag kämpade igenom det.
När vi alla var klara varvade vi ner med macka och öl. Vi var rätt slitna och jag hade tappat känseln i tån, haha! Härligt gäng asså! Jag hoppas verkligen jag får jobba kålles igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0