On the Train

Något väldigt roligt hände på tåget idag. Varje gång jag sitter på tåget blir jag helt drowzy och sömnig. Stänger ute all ljud och vad som händer runt omkring, så det vad precis vad som hände denna eftermiddag också. Helt plötsligt märker jag att folk småskrattar lite här och var. Blir fundersam så jag "vaknar upp" och då hör jag a faint sound of Celine Dions - My Heart Will Go On. Obviously så var det någon som lyssnade på den låten väldigt högt på sin iPod så att alla runtomkring också hörde. Hur roligt som helst för ingen av oss visste vem det var eftersom de flesta hade hörlurar på sig. En middle aged man sa rätt ut "It's not me!" haha. Vi alla småskrattade. Shortly after så säger konduktören i högtalarna "Please keep your music down to a minimum in order to not disturb other passengers." Nu skrattade vi alla högt. Klockrent! Det var som om han också hörde. Vissa sjöng med till texten bara för att jäklas (men måste medge att det var sjukt roligt!) Fortfarande visste ingen vem det var tills tåget stannade och en riktigt stor gammal man med hörlurar gick av. Det blev tyst när han lämnade så vi alla insåg att den var hans musik.

Vet inte om jag har berättat det så roligt men herregud vad vi alla skrattade. Sånt får en på glatt humör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0