Matte

Varför behöver man matte? Det är så onödigt om man redan vet att man inte vill bli något som kräver matte i utbildningen. Jag hatar matte. Jag suger på matte. Jag fattar inte vad matte går ut på. Fast ändå sitter man och måste skriva matteprojektet. Tror ärigt talat att matte kommer ta dö på mig. Satt i 5 timmar. 5 FUCKING TIMMAR för att kunna räkna ut the mean av min data. (Det bllir engelska ord eftersom jag vet inte vad det heter på svenska) The mean är ju sjukt lätt! Lär ju sig det i 2:an men ändå satt jag där som en dum apa och inte fattade något. Var tvungen till att kalla på pappa. Vi kom fram till att det går inte att räkna ut the mean så det fick bli percentage istället och det funkade! Tack och lov! Sen är det ju Excel som är så bra att veta hur den fungerar. Tror ni att jag vet? Ha aldrig. Gjorde lite graphs så bäst jag kunde sen blev det lite 'fuskande' på microsoft word som Emma lärt mig ;) Mycket praktiskt. Hur som helst så ska den in på onsdag och jag stressar. Har skrivit 8 sidor idag och förhoppningsvis hinner jag skriva 8 till imorn. 16 sidor! Det ni! Beat that! I matte!! Börja aldrig IB.
När man var liten så var ju matte skitkul. Allt var så lätt då. Plus, minus, dividera, multiplisera. Det var kul. Sen blev det algebra som också var kul. Fick tillräckligt bra betyg så att man kunde hoppa över en mattegrupp och lära sig ännu mer. BIG MISTAKE! Allt bev för svårt och det var inte kul längre. Det var 3 år sen nu. Hatar fortfarande det. Matte är inget för mig längre, bara jobbigt och onödigt. Kommer säkert börja få grått hår snart av all stress. Nej gud silket dampigt inlägg. Förlåt.

Tryck HÄR så får ni ett långt gott skratt ;)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0