Skola igen

Jaha nu var lovet slut. Suck. Men det har varit riktigt kul. Många minnen för livet.

Var väldigt segt att ta sig upp från sängen imorse. Ville bara krypa ner under det varma täcket igen. Konstigt nog så var det inte så kallt ute. Blev förvånad faktiskt. Kommer till skolan. Har TOK. Tråk. Gick igenom all information om vår TOK Presentation som vi ska ha den 8 December. Vissa failade ju den första vi hade förr året...så nu har vi en till chans att göra ett bra jobb. Yippi! Är faktiskt rätt pepp på det. Hade tänkt prata om The Exorcism of Emily Rose. Visste ni att filmen är baserad på en riktig händelse? Tydligen så var det en tysk tjej som gick igenom nästa samma saker som tjejen i filmen gör. Rätt läskigt när man tänker på det. Så det ska bli kul =) Sen blev vi utsläppta 30 minuter tidigare så då kunde man sticka hem. Har ju en fet håla på 3 timmar!! Fan ta IB. Iaf, kommer hem och dricker varm choklad. Mums. Lägger mig i den varma sängen (mycket farligt när man vet att man ska tillbaka till skolan om 2 timmar igen) och tittar på 'The Day After Tomorrow'. Haha om man direkt översätter det till svenska blir det ju " Övermorgon". Knepigt. Tror inte att folk hade tagigt filmen på allvar om den hette det. Hur som helst somnar jag...fast sen ringer Viktoria och vill ha nummret till vår psychologilärare. Ni kanske undrar varför jag har det men nu är det så att jag har en bra kontakt med henne så vi har bytt nummer...nä jag skojar bara. Dåligt skämt. Har hennes nummer så att hon kan skriva ett sms om hon är sjuk eller nått så att jag kan skicka vidare till alla i klassen. Mycket praktiskt. Vilket ansvar jag har =)  Sen berättar Viktoria också att vi inte har nån engelska idag. Lycka! Alltså betyder det att jag är ledig resten av dagen. Kan behövas, har ju psychologi prov imorn. Fast på ett sätt är det dåligt att vi inte har engelskan. Vi skulle få en ny lärare eftersom vår gamla stack till England. Byebye med henne. Hade velat träffa den nya men hon är tydligen inte i skolan idag. DET är dåligt. Vilket första intryck hon ger oss. Kommer inte ens till vår första lektion. Ska man klaga? Nej, pallar inte klaga mer på lärarna. Inget kommer göras åt det ändå. Nä nu ska jag inte sitta här längre och blogga. Måste plugga.
Ha en fortsatt bra måndag!

ciao

Kommentarer
Postat av: Meng

Hm, vad ska man säga om er nya lärare? Sträng. Besatt av litteratur, litteraturhistoria, litteraturanalys och allt som har med litteratur att göra..

Nej, skämt åsido. Hon är entusiastisk och verkar veta vad hon gör. Samtidigt så har hon varit lärare så länge att hon vet exakt hur hon vill ha det och hur hon ska göra för att få det så, därav strängheten.

Och en annan ledtråd: hon tycker att det ska vara tyst i hennes klassrum. Du förstår säkert vilken sorts människa vi snackar om här.

2008-11-03 @ 18:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0