Rawr!

Eftersom de håller på att renovera en byggnad av skolan så har de en massa högljuda maskiner som ger ut en massa konstiga ljud. Idag under psyken så helt plötsligt börjar en maskin ryta som ett lejon. Det lät rätt läskigt med häftige på samma gång. RAAAAAWWWWWRRRRR sa det helt plötsligt och alla fick en shock. Kunde inte låta bli att öppna munnen och låtsas som om ljudet kom från mig. Tönt man är. Fast kul var det. Ljudet kom närmre och närmre där Viktoria och jag satt. Omöjligt att koncetrera sig på vad läraren säger när ett rytande lejon var under oss. Detta ljud höll på under hela lektionen och sen när jag hade bestämt mig för att spela in ljudet på mobilen för att senare kunna bevisa hur störigt det var så slutade det. Typiskt.
Lite senare fram mot dagen så skulle vi ha svenska. Nörd so man är sitter man utanför klassrummet 40 minuter innan lektionen ska börja. Eller okej Viktoria skulle prata med en lärare och jag blev uttråkad och bara kände för att sitta och inte göra något. MEN! Sen kommer några ettor och sätter sig inte så långt ifrån där jag satt. Tänkte att det var perfekta tillfälle för att tjuvlyssna på deras samtal som gick såhär (tänk på att det är grov skånska):

Kille1: (tar fram sin mobil och visar en bild på sin mamma till de andra) Min mamma har magrutor, det är så äckligt!
Kille2: (blir impad på kompisens mamma och tittar närmre på bilden) Fan! Skicka till mig!!
Kille1: Perversa jävel (tar undan mobilen) Min pappa är biff och min kusin som är 91:a är smal som fan! Ser ut som om han väger 30 kilo max.

Hmmmmm...okej....mycket intressant det där. Man fattar var deras intelligens ligger. Sen kom det mer:

Kille1 har lagt sig ner men handen innanför byxorna...
Tjej: Vad gör du?
Kille1: Jag runkar ju...!
Tjejen stack

Efter detta tålde inte huvudet mer och tack o lov kom läraren så man kunde sticka in i klassrummet. Sen visade det sig att schemat har ändrats så vi var i fel klassrum. Tydligen hade lektionen blivit flyttad till en annan byggnad. Vi gick till byggnaden och till rummet som vi skulle vara i. Rummet existerade inte alls. Fick helt enkelt hitta ett som fanns och var ledigt. Skolan får för fan hålla reda på saker lite bättre. Hur som helst så hamnade vi i samma klassrum där vi innan hade haft psykologi. Gissa vad som händer? RAAAAAAAAAAAAWR!! haha härligt! Fast det varade itne så länge denna gången =(

Under svenskan snackade vi lite om singular och plural. Hur vissa ord inte ändras i plural som Hotell och Bolag.
Man vet vilka som hänger med på lektionerna och vem som inte gör det:

Läraren: Det heter en video och flera...(pekar på en elev som ska avsluta meningen)
Elev: (helt förvirrad) Varför säger man muffins?

Var omöjligt att hålla sig för skratt. RAAAAAWR!


Btw pappa och jag åt KK (Kokta Korvar) idag när jag kom hem och de blev sega som tusan! Brödet med. Tror inte pappa vet hur man använder mikron. hehe. Hur som helst så var det svårt att äta de små sakerna. Ville inte ta blid på hur min tallrik såg ut efteråt men ojojooooooj. haha! Borde nog ta en kurs om hur man äter korv. Blev chockad själv. Ett sånt resultat ska man inte ha på tallriken...bordet...golvet...kläder....efter man har ätit korv med bröd. Såg ut som om en flock hungriga varjar hade kämpat efter att få korvarna. Not pretty. Fattar inte hur pappa lyckades äta dem normalt.Som tur är har man en hund som funkar som en damsugare. =)

Kommentarer
Postat av: viktoria

raaaaaaaaaawr

2008-11-12 @ 16:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0