Viktökning

Nytagna bilder på Jessica Simpson när hon uppträde 24th annual Chili Cook Off har skapat en stor skandal. Senast jag såg Jessica såg hon ut såhär:


Nu ser hon ut såhär:




Personligen fattar jag inte vad allt skvaller handlar om. Hon är ju inte fet. Bara för att hon inte är lika spiksmal som hon var innan betyder inte att hon är fet som alla skvallertidningar säger. Jag tycker att hon ser betydligt mer hälsosam ut nu än innan. Hon har ett större leende på läpparna än vad hon någonsin haft tidigare. Sktisamma om hon har lagt på sig några kilon. Det är hennes eget val. Hon kanske inte gillade vara så smal som hon va innan. Hennes tränare säger "She has curves where a woman needs to have curves. We all go a little bit up and a little bit down. But she's healthy, I think if more people looked the way she looks now, the world would be a lot healthier."  Jag håller med. Det här idealet att alla ska vara size 0 är så gammalt. Seriöst. Det är inte inne att vara supersmal längre. Unga tjejer svälter sig dagligen för att se ut som ett sklett. Det är helt fruktansvärt. Alla är byggda olika. Vissa är byggda smala medans vissa är byggda större. Det är bara att acceptera. En person som är byggd större kommer aldrig kunna bli en size 0. Jag menar inget ont med det, det är sanningen. Deras ben och sklett är byggt större bara. Har inget med fett att göra som många tror. Stör mig som fan på detta! Vi behöver fler kurviga kvinnor i rampljuset för att bevisa att man ser mer hälsosam ut med kött på kroppen. Go Jessica! Nu respekterar jag henne. Hoppas att fler Hollywoodstjärnor går upp i vikt snart. Vissa ser ju riktigt läskiga ut.

Det finns vissa som inte alls tycker som jag och det respekterar jag fullkomligt. Vi har alla olika synpunkter. Det är därför jag skriver om det. Hur ser ni på det?

Kommentarer
Postat av: Mela

Jag håller helt med dig! Variation är 2009, size 0 är sååå 2008!

2009-02-03 @ 09:08:04
URL: http://kanelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0