Sharm El Sheikh - Dag 2

Efter en lång och väldigt hård sömn så vaknade man och då var det Julafton! Strålande sol och varmt! Alla sängar i Egypten är fruktansvärt hårda (hence the 'hård sömn' höhö lät roligt i huvet men låter bara dumt nu). Spelar ingen roll hur fint man bor. Sängen är lika hård. Mamma hade till och med tagit med sig ett liggunderlag för att göra det mjukare som tyvärr inte hjälpte så mycket. Men det var en solig och varm dag så alla var med humöret på topp. Frukosten var underbar. Så mycket all välja. För min del blev det pankakor och french toast i stort sett varje dag. Mums.

Sen blev det pressande i solen. Mycket skönt. Poolerna var dock inte så värst varma så det blev inge bad. De hade bara en pool som var uppvärmd och den kallade vi för "Kissepoolen" eftersom alla småbarn badade där. Det var inte så värst mycket folk som jag hade trott. Antar att folk hellre vill spendera julen hemma med familjen istället för att åka på semester. Bättre att det är lite folk är för mycket. Hade aldrig fått några solstolar då.






Massage anyone?



Till lunch blev det promenad till stranden. Åt på Tam Tam. Har tyvärr inga bilder från restaurangen. Tam Tam blev lunchstället i stort sett hela veckan. Visst fanns det en massa andra restauranger men man vågar inte gå till dem. Egypten är rätt smutsigt med mycket bakterier och blablabla så man vågar inte äta på de mindre restaurangerna.


                                                                               Där gick Hotellet på plus poäng!



På rummet hade vi fått en liten present eftersom det var Julafton. Åt vi det? Nej. Men fint var det.
Värmen tar på en otroligt mycket så det blev en liten siesta på eftermiddagen. Eller för alla förutom jag. Det var Miami Ink på Discovery Channel som höll mig uppe ett tag ;)

Inför Julmiddagen gjorde vi oss fina. Min outfit var den röda kläningen som jag berättade om för några inlägg sen. Mycket snygg var den.


                                                                                                 Brorsan och jag

Middagen var gudomligt god. Buffet. Fanns en massa smarrigt att välja från. Efterättbordet såg smarrigt ut ;P De hade gjort ett gigantiskt pepparkakshus som måsta ha tagigt dagar att göra. Alla fottade det och så klart gjorde jag det med ;)


                                                                                                         Mitt söta ägg

Sen blev det uppvisning. En massa Egyptisk dans, magdans och nån snurrande kille med kjolar.





En mycket lyckad Julafton =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0