Tisdag

Det har varit en rätt intressant dag idag. Efter skolan gick Viktoria och jag och fikade. När jag kommer med kaffet och ska sätta mig så "borstar" en kille av alla gamla smulor som var på soffan. Tänkte att det var väl snällt men väldigt konstigt.

Kille: Jag sopar bort alla smulor här så att det du inte blir smutsig.
Jag: (lite creeped out) Uhmm..jaha..okej tack.
Kille: Ingen fara, vad som heslt för en tjej som har ett sånt fint leende.
Jag: (ännu mer creeped out) tack...

Jag sätter mig och han sitter väldig nära intill. Var väldigt obehagligt. Han pratade inte med sin kompis utan de bara lyssnade på oss när vi pratade. Jag hade ryggen mot honom hela tiden. Ville inte titta på honom. Läskig typ. Sen när Viktoria börjar dricka ur sin kopp börjar han stirra på henne.

Viktoria: Vad är det?
Kille: Nä jag tycker bara att du dricker kaffe på ett intressant sätt.

Nu var vi verkligen CREEPED OUT! Funderade på att sticka där ifrån men efter några minuter berättar killen att de håller på med ett psykologi experiment. De testade folks reaktioner om man började prata med någon man inte kände. Eller nått sånt. Kom inte ihåg direkt vad han sa men det var väldigt konstigt. Jag tror inte att de egentligen fick berätta att det var ett experiment men de såg på oss att vi var helt förskrämda och ville ha en förklaring. Sen gick de vidare till en kines som satt i ett hörn och började snacka med honom. De såg ut att ha rätt trevligt. Trevligare än vi hade med dem. Men hallå om man börjar snacka som om man flörtar på ett väldigt obehagligt sätt så blir det ju obehagligt. Töntar.

Jaja när jag kom hem var ingen hemma. Och när ingen är hemma och ingen nyckel i väskan så blir man utelåst i kylan. Hunden såg mig utanför och undrade när jag skulle komma in. Jag försökte få henne att hoppa upp och vrida på nyckeln och öppna dörren men det funkade inte som ni säkert förstår. Det ska bli det första jag lär min hund när jag flyttar hemifrån. Hur man låser upp en dörr. Who needs keys when you've got a dog ;P

Såg ni Obamas invigning? Tyckte det var rätt kul. Såg ruskigt kallt ut. När de vinkade hejdå till Bush som åkte iväg i sin helikopter ville man nästan skratta. Såg så ironiskt ut xD

Nu är jag hungrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0