Åska

De senaste dagarna har det åskat som in i! Med lite regnskurar lite då och då. Den ända jag vet som riktigt lider av detta är Winnie. Den lilla stackarn lägger sig i badrummet och darrar like there's no tomorrow! Man blir rädd bara av att titta på henne. Förstår inte hur hon kan ha blivit så rädd för åskan. Hur som helst, igår hittade hon ett till gömställe...nämnligen under mitt skrivbord. Jag satt vid datorn och helt plötsligt hörde jag tassar rusandes upp för trappan. Hon kom in i mitt rum och trängde sig förbi mina ben för att komma under skrivbordet och darrade. Finns inte så mycket man kan göra vid det stadiet än att ignorera henne och låtsas som om åskan är ingenting. Tror ni det hjälpte? Icke. Höjde musiken lite för att få bort hennes tankar av mullret men det gick inte det iheller. Fick helt enkelt låta henne darra tills hon slutade. Någon som vet hur man lugnar ner en vild turk/gathund som har en fobi för åska? let me know!




P.S. SE TRANSFORMERS 2!! GRYMT BRA FILM!

Kommentarer
Postat av: Elise - En blogg är som en dagbok

då ska du ju stäng datorn också hahaha xD

det är ju farligt att ha den på ;)

2009-07-05 @ 14:24:11
URL: http://lisessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0