Dackarna vs. Piraterna

Nu ska jag update the blog! Först vill jag bara säga att det var synd hur Söderling fick stryk av Nadal...Även om jag ville att Nadal skulle vinna så blev det inte riktigt den match man ville se. Söderling såg så oehört stark ut i första set men sen gick det neråt. Han kommer igen nästa år hoppas jag!

Nog med det, och över till speedway! Igår körde pappa och jag upp till Målilla för att se Elitserien i speedway. Denna match gick även på tv...fast vi kom aldrig i bild. Tycker de borde filma lite mer på publiken mellan alla heat, så att man har en chans att synas (haha!). Iaf, vi stannade på vägen upp och åt på ett fik som låg precis vid en sjö. Helt underbart vackert! Smålands natur is not to mess with!


När vi kom fram till Målilla "checkade vi in" på hotellet. Målilla Hotel var ett riktigt svenska småstads hotell. Väldigt gulligt fast sängarna var allt för hårda. Vi laddade batterierna innan vi körde ut till motorbanan som låg djupt inne i skogen. Det var otroligt mycket folk! Även om tävlingen i sig själv var rätt ointressant eftersom 3 av Piraternas bästa förare är skadade, så bjöds det på bra speedway. Var lite otäckt när vissa åkte omkull men ingen blev allvarligt skadad. Vi hade riktigt tur med vädret. Vi hade tydligen värmast i hela Sverige och det märktes. Man svettades något otroligt! Solen var så stark och den gick aldrig ner, haha! Holta imponerade mest som tog full pott och gjorde världens omkörning! Den norsken gone pollack går inte att stoppa! Som han själv sa, "Det kanske ser lätt ut, men det är det absolut inte." Riktigt kul tävling var det och pappa och jag lämnade helt taggade för nästa gång vi ska dit! Det blir GP i augusti och vi kommer vara på plats i Målilla, med mamma!

Bytte om inför kvällen

Jonson followed by Andersen


Lindgren

Live tv på Canalplus Sport ;) Diggar Björns röda brallor! Mats står där bakom honom. Lite för kort för att synas, hehe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0