050510

Ciao!

Som jag skrev innan tänkte jag berätta lite om hur min valborg och första maj var! Okej, på Valborg åkte jag till stan. Mötte upp Emma och Dardan vid Stadsparken men vi gick fort till en lägenhetsfest iställed. Jävla regn! Jag stannade på festen i nån timme innan jag drog tillbaka till stadsparken för att försöka hitta Jennifer o co. Men mobilen hade ingen signal och jag kunde omöjligt hitta dem bland alla tusentalsfolk så jag drog hem. Var faktiskt rätt trött så jag tog en siesta och laddade inför kvällen. Det var så klart Tegelbruket! Mötte Emma, Dardan och Alex vid Helsingkrona. Vi var rätt tidiga så det var inte så mycket folk, men efter in stund rullade det på bra. Vi hann med alla 3 nationer men stannade sen på Helsingkrona för det var bäst drag där. Fanny och Saga var också på plats! Riktigt trevligt hade vi och dansade loss!



Nästa dag gick jag upp 7(!) för jag skulle jobba på Gtbgs nation. 1a Maj. Kom till Kajutan vid halv 9 och det var inte många vakna ansikten man såg, haha!man kunde tydligt se vilka som hade festat hårt dagen innan. Men vi började förbereda trädgården och maten vilket tog en jäkla tid. Sen vid 12 tiden började folk komma till utegården. Efter 1 timme var det i princip nästan fullt. 600 pers skulle komma! Gud vad kul det var! Baren var lätt det roligaste, som vanligt men entrén var itne helt fel heller. Mingla var också kul. Ja, allt var skitkul! Bandet var grymma!! Det som verkligen sög var att efteråt skulle ju alla vi jobbare plocka undan. Montera ner all tält, städa trädgården och bära tillbaka saker till Malmös. Fy faaan säger jag bara. Efteråt drack vi lite och firade att det hade gått så bra! Inga olyckor, tack o lov. Jag vill sjukt gärna på nästa årets 1a maj, som jag automatiskt har fått en biljett till eftersom jag jobbade men tyvärr kommer jag ju inte vara i Lund :/ lite tråkigt, men jag klagar inte. Är så pepp på London!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0