130910

God morgon!
Sorry att det inte har varit nån bloggning den senaste veckan men det har varit en jäkla massa strul med internet men igår så hjälpte en av mina flatmates mig med det! Yay! Nu kan jag ta och berätta lite vad som hänt den senaste veckan!

Mamma, pappa och jag flög hit den 6e. Jag skulle inte flytta in förens nästa dag så vi chillade lite bara och njöt av London. Vi åkte in till Trafalgar Square för att hitta nått ställe att äta på men det blev Bella Italia vid Leicester Square istället. Tur nog så var det premiär där för filmen ”Tamara Drewe” så det var röd matta och en massa vakter. Ja, då har man sett Lily Allen, Dominic Cooper och Gemma Arterton! Inte en sån dålig start må jag säga! Innan vi åkte till hotellet tog vi en drink inne på The Red Lion, och såklart började det regna. Det regnar ju nästan varje dag i detta land…

Nästa dag så var det flytt! Vi fick se mitt rum och det var skit! Ett rum ut mot trafiken, första vid dörren som alla som bor i min flat ska in igenom och hissen var utanför! Förskräckligt ju! Det klagade pappa på direkt. Man såg att de inte var glada i receptionen och försökte hela tiden säga att det går inte att flytta mig, men pappa gav sig inte! The manager kom in i det hela och han snackade med the accomodation office som till slut gav oss ett annat rum som var miljoner gånger så bättre! Vi blev alla riktigt nöjda! Efter att ha lastat av bagaget begav vi oss till Oxford Street och shoppade det som behövdes till rummet. Åt gott inne på The Pheonix Pub och laddade batterierna. Vi hittade ett shopping center som liggen ungefär 10min från där jag bor och de har precis allt! "Turkmarknaden" döpte vi de till. Vi skaffade ett Oyster Card till mig så att jag kan ta mig runt på tunnelbanan och bussarna. Oyster är i princip som Jojo kortet i skåne. Praktiskt! Annars gjorde vi inte så mycket mer förutom att jag gick på musikalen "Thriller" en kväll. OMG! Den är fantastisk! Blev kär i en av dansarna. Han var så söt och en spn energi! Satt så nära scenen att man kunde se svetten lacka! Haha!

I torsdags åkte mamma och pappa hem och jag blev kvar här ensam, men jag måste säga att det var helt okej. Man måste klara sig själv på egen hand förr eller senare! I min flat så bodde det 3 kineser som jag inte såg röken på flera dagar, så det har varit rätt ensamt men det finns rätt mycket att göra i denna stad so I've kept busy! Shopping for the most part ;)

Igår fyllde jag 19! Nu går vi in på sista året som tonåring! Känner mig gammal som satan. Eftersom det var kaos här på McLaren igår för alla 300 britter skulle flytta in så drog jag till centrum och shoppa. Innan Ma och Pa åkte gav de mig lite presenter och ett kort där det stod "Whoever said money can't buy happiness simply didn't know where to go shopping!" Så rätt! Jag gick en runda vid Leicester Square också där det var fullt upp! Det var nån pre-premiere för Camp Rock 2. De hade föreställningar med dansare och barn som sjöng. Gulligt. Fast jag stod rätt vid en högtalare så jag blev nästan döv i höger öra.

När jag kom hem igen så hade 4 nya flyttat in i min flat. Jättetrevligt killar! Vi bondade direkt! Det är bara synd at kineserna inte är så sociala...och de är inte så rumsrena heller...jaja. Freshers Fortnight hade premiär igårkväll med ett Welcome Cocktail Party. Free cocktail all night! Vi mötte upp med ett annat gäng och gick till The Student Union tillsammans. Timmarna gick och det kom mer och mer folk! Träffat en massa underbara personer! Detta kommer nog bli bra! Det känner jag på mig. När jag blev frågad hur gammal jag var så fick de reda på att det var min födelsedag och då blev det liv! Alla sjöng och skrek så nu vet i princip hela universitetet vem jag är, hehe. Lite småkul! Plus att man är svensk är inte helt fel det heller ;)

Ska visa bilder på mitt rum sen när jag har tid! Ciao for now!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0