Into The Abyss

                              

Into The Abyss
är en dokumentär som jag såg på bio här om dagen. Yes, jag gick på bio för att se en dokumentär...eller okej I confess - jag klickade på fel film när jag bokade online och märkte det inte förens jag kom till bion. Snacka om vad jag blev chockad när jag såg namnet på biljetten, haha! Menmen istället för att sura beslöt jag mig för att se den. Läste vad den handlade om tyckte det lät intressant! Så, nu till vad den handlade om:

             "Into the Abyss: A Tale of Death, A Tale of Life, is a documentary film written and directed by Werner Herzog about two men convicted of a triple homicide which occurred in Conroe, Texas. Michael Perry received a death sentence for the crime, and Jason Burkett received a life sentence. The film focuses on the two convicts and various people affected by the crime."

Den var faktiskt riktigt bra! Satt fastklistrad framför skärmen. Älskar allt som har med fängelse/crimes/police departments att göra.
Det verkade som om verkligen alla som bodde i Conroe har varit i finkan någon gång i sitt liv. Vissa som intervjuvades verkade så himla pompom att man trodde det var ett skämt! Vet inte om denna dokumentär kommer till sverige men om den gör det så måste ni se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0