en tanke

 
Det är helt fantastiskt att jag bor så centralt. Vyn från köket är inget annat är The Shard. Så vackert! Glänser riktigt starkt när solen skiner på den. Att bo på Borough High Street är en dröm. Att ha Borough Market och London Bridge (ett av de häftigaste platserna i London) bara ett stenkast bort händer bara inte. Även om jag tjatar mycket på hur trött jag är på staden och allt i den så finns det absolut mycket mera som kommer saknas när jag flyttar tillbaka till Sverige. Har ju ändå bott här i princip 3 spännande år till sommaren. Vart gick tiden vägen? Otroliga saker har hänt här, både positiva och negativa. Det går ej att beskriva den dagliga pulsen från innerstan och allt spontant som man kan hitta på. Inte kanske för att man måste/borde men bara för att man KAN. Möjligheterna här går ej att jämföra med Sverige och jag är faktiskt stolt över mig själv. Ja, det är jag. Visst har jag hela tiden haft ett enormt stöd ifån nära och kära men i slutet är det faktiskt jag som har gjort det här helt själv av egen vilja - att studera i London. Kände inte en kotte här hösten 2010 och nu är det aktiviteter med olika folk och sammanhang nästan varje dag. Helt sjukt. Vet inte vad jag vill med detta sagt, men jag fick bara en tanke precis att jag är väldigt lyckligt lottad och tacksam över mitt liv och kände för att skriva av mig lite.
 
Sen att jag klarat av att skriva ett helt inlägg med bara svenska ord(!) är något av ett mirakel. Tack för mig denna måndag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0